Styl mediálních dialogů
Autoři
| ISBN | 978-80-200-2267-7 | 
|---|---|
| EAN | 9788020022677 | 
| Nakladatelství | Academia | 
| Rok vydání | 2013 | 
| Počet stran | 316 | 
| Vazba | Brožovaná | 
| Rozměry | 148 x 206 | 
| Jazyk | čeština | 
Zařazení knihy
Publikace analyzuje televizní a rozhlasové dialogy od krátkých informativních interview po moderování celých vysílacích bloků, od rozhovorů seriózních po zábavné talk show. Zaměřuje se na rozhovory moderátorů s hosty i vzájemné polemiky hostů, dotazy diváků i odpovědi na ně. Sleduje takové interakční strategie, jako je kooperativnost, dosahování souhlasu i akcelerace nesouhlasu, slaďování zájmů i vyhrocování sporu, vyjadřování zdvořilosti i ironizace partnera, jeho popichování, škádlení, zahánění do úzkých a další opakující se postupy jak na straně moderátorů, tak na straně hostů. Hodnotí, jak odlišně se chovají moderátoři v jednotlivých mediálních formátech, jaké dotazy kladou, i jak se hosté odpovědím vyhýbají a mlží. Ukazuje, jak se partneři navzájem přerušují, jak na sebe navazují, jak si skáčou do řeči. Upozorňuje na nápadné jevy textové, gramatické, lexikální i fonetické, a samozřejmě také na užívání spisovné a nespisovné češtiny a na jejich míšení.
 
  Vychází v edici Lingvistika.
 
	
	 
	 
	 
	 
	 
	