Spotřební imaginace státního socialismu Reklama v Československu 1948—1989
Autoři
ISBN | 978-80-7470-449-9 |
---|---|
EAN | 9788074704499 |
Nakladatelství | Akropolis |
Rok vydání | 2023 |
Vazba | Vázaná |
Počet stran | 504 |
Rozměry | 321 x 235 x 48 mm |
Hmotnost | 1974 g |
Jazyk | čeština |
Zařazení knihy
Socialistická reklama je často nahlížena jako nesmysl, protimluv, nebo přinejmenším paradox. V poválečném Československu, podobně jako v dalších zemích východní Evropy, se nicméně jednalo o etablovaný obor zaměstnávající desetitisíce kreativních pracovníků různých dílčích zaměření, jehož činnost byla minimálně od šedesátých let podložena výzkumy trhu, publika i účinnosti propagačních prostředků. Kolektivní monografie Spotřební imaginace komunistické diktatury přistupuje k poválečné reklamě jako k formě komunikace, v níž se specificky protínají zájmy státní hospodářské politiky v oblasti průmyslu a obchodu, spotřební kultura, umělecký svět a proměňující se podmínky mediálního provozu. Výpravná publikace představuje jak klíčové instituce, osobnosti a kanály reklamy, tak vhled do jazyka a obrazů socialistické spotřební kultury. – Vychází ve spolupráci s Národním muzeem za podpory Ministerstva kultury ČR.
