Učit se být učitelem - K vybraným problémům učitelského vzdělávání
Autor
ISBN | 978-80-246-3465-4 |
---|---|
EAN | 9788024634654 |
Nakladatelství | Karolinum |
Rok vydání | 2017 |
Vazba | Brožovaná |
Počet stran | 172 |
Rozměry | 203 x 142 x 10 mm |
Hmotnost | 220 g |
Jazyk | čeština |
Zařazení knihy
Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“.